Neverwinter Nights végigjátszás

Első Fejezet
Második Fejezet
Harmadik Fejezet
Negyedik Fejezet
Csatlósok


Első Fejezet (Chapter One)
Belváros (City Core)
Félsziget negyed (Peninsula District)
Koldusfészek (Beggar's Nest)
Blacklake negyed (Blacklake Disctrict)
Dokkok (Docks District)
Helm vára

Második Fejezet (Chapter Two)
Last Kikötő (Port Last)
Kendrack missziója
Alliance Arms kocsma
Temple of Tyr
Elsenfeldt farm
Az északi út
Barlangok
A Green Griffon kocsma területe
Green Griffon Inn
Mutamin kihívása
Tomb of the Arcane Brotherhood
A régészeti lelőhely
Geth
Trollbarlang
Creator's Ruins
Neverwinteri erdők
Nimfa
Pókbarlang
Vasorrú bába
Az oltár
A lélek birodalma
Bran's Cave
Wanev tornya
A farmok
Neva
Ingo
Farkas barlang
Sorozatgyilkos
A Szellemerdő
Charwood
Jhareg kastély
Quint szobája
Karlat szobája
Port Llast-i bányák
A vérfarkas ügy megoldása
Bejutás a szektához
Baram - az egyik "módszer"
Kurth - a másik "módszer"
Host Tower

Harmadik Fejezet (Chapter Three)
A Hatalom Szavainak nyomában
Coldwood erdői
Fort Ilkard
Father of Peace
Az Elk Tribe ügy megoldása
Időutazás
Moonwood
Sárkány questek

A csatlósok, NPC-k küldetései
Tomi Undergallows
Boddyknock Glinckle
Linu La'Neral
Grimgnaw
Sharwyn
Dealan Redtiger


Első Fejezet (Chapter One)

Belváros (City Core)

Az oktató rész után egy kórházban találod magad. Beszélj mindenkivel - kiderül, hogy Desther utálja Aribeth-t, illetve Fenthick és Aribeth szerelmesek egymásba. Maga Aribeth elárulja, hogy fogalma sincs, hova vitték a lényeket, de furcsa események történtek a város különféle negyedeiben, úgyhogy talán arra lehetnek. Persze mindennek neked kell utánajárnod. Itt fogják elmagyarázni a Halls of Justice-ba teleportáló kő működését is, úgyhogy figyelj nagyon.

Ha nem tolvaj karaktert indítottál, akkor még célszerű felvenni csatlósnak az itt posztoló Tomit, mert később nagyon hasznos lesz, ugyanis magától kinyitja a ládákat, ajtókat, és semlegesesíti a csapdákat. Ha mindenkivel beszéltél, lépj ki az utcára. Az egyik katonával társalogva megismerheted Neverwinter városának négy fő kerületét, illetve a hozzájuk kötődő, nemrég lezajlott eseményeket. Mindegyikben teljesítened kell a főküldetéseket, de ezt bármilyen sorrendben megteheted. A térkép alapján megtalálhatod a városrészeket.

Amikor a küldetések során már nagyon sok cuccot gyűjtöttél össze, akkor néha érdemes (ha nincs a küldetés helyszínénél közelebb ilyen) a Halls of Justice-ba visszateleportálnod, majd a Shining Knight Arms&Armorba elballagva elpasszolnod a felesleges holmikat. Itt már jobb cuccokat is vásárolhatsz, illetve az üzlet egy hátsó traktusában (meg kell győznöd hozzá a kereskedőt) egy másik jóember különféle tárgyakból varázstárgyakat is gyárthat.

Félsziget negyed (Peninsula District)

Itt található egy börtön, amelyből kiszöktek a foglyok, és mindenkit lemészároltak. Meg kell találnod Sedos Sebile-t, aki a katonák vezetője, és elmagyarázza a helyzetet, illetve megadja a küldetésed. Alaefin, börtönigazgató állítólag megőrült, mert személyesen engedte ki a rabokat, akik az utcán grasszálnak. Ezeket egyébként nem lesz túl nehéz elintézned, a lényeg, hogy távolról nyilazgató íjászaikat minél hamarabb kiiktasd az élők sorából.

A börtönbe kétféle úton juthatsz be. Az első bejárat a Tanglewood házból vezető titkos folyosón keresztül vezet. A ház északnyugaton van, a kulcs pedig a lábtörlő alatt. Ha megtalálod a csatornarendszert, akkor a sakktáblán vigyázz, mert csapdákkal van tele.

A másik módszerrel ki kell irtanod a csatornatöltelék bandákat: az egyik vezetőnél lesz a börtön bejáratának kulcsa. Utóbbiakat aránylag nehéz legyűrni, úgyhogy készülj fel alaposan.

A börtönben további foglyokat kell leverned. Találkozol majd egy elfogott őrrel, Emernikkel, aki elmagyarázza, hogy mi a nagy helyzet. A dutyi háromszintes (Main Level, Containment Level, Pits), a Pitsben vár az "őrült" börtönigazgató.

Mielőtt azonban vele találkoznál, egy hatalmas félork foglyot, Kurdan Fenktet kell leverned, aki az igazgató jobb kezévé vált. Fenkt megadja magát, mielőtt még teljesen agyonvernéd, és ő is elmesél egy-két dolgot az igazgatóról...

Amikor összecsapsz vele, hamarosan kiderül, hogy egy agyfaló lény irányítja tetteit - persze ő az egyik lény, akit meg kell találnod. A dög minden egyes fel-alá rohangászó katonát és magát a börtönigazgatót is megszállja, úgyhogy elvileg nehéz dolgod lenne velük, viszont "szerencsére" bármikor kirohanhatsz az ajtón, hogy pihengess, miközben a rosszfiúk nem gyógyulnak...

Így egy kis türelemmel hamarosan az összes őr és a dög végére érsz. Az agyfalóval azért vigyázz, mert téged is elhülyíthet (ez persze csak akkor nagy gond, ha varázslatokat használó karaktered van), úgyhogy jó ha van nálad valamilyen (lesser) restoration mágia vagy ital. Ha megvagy, akkor teleportálj Aribeth-hez - megvan a gyógyszer első része.

Koldusfészek (Beggar's Nest)

A környéket valamilyen rejtélyes okból zombik lepték el. A lassan mozgó, oszladozó tetemeket leverve először is el kell jutnod a Shining Serpent kocsmába, ahol Harben Ashensmith-szel kell beszélned - ő a helyi "ellenállás" vezetője, és ő adja a fő küldetéseket is. Itt is kétféle úton juthatsz el a küldetés megoldásához.

Az egyik út Krestalon keresztül vezet, aki valamelyik "barricaded house"-ban raboskodik. Krestal valamikor egy Kardparti Fiúk nevű bandának a tgja volt, míg néhányan félig zombivá nem váltak, egy Drawl nevű tag vezetésével. őket a "warehouse"-ban találod - az átlag zombikhoz képest nehezebb csata lesz. Drawl lemészárlása után föld alatti kriptákba kerülsz.

A másik úthoz Jemaine-nel kell beszélned, akinek az öccse egy furcsa kígyóimádó szervezetbe lépett be. A fickó neked ad egy varázskövet, amellyel bejuthatsz az épületbe. A hivatalos végig vitel szerint itt "nagyon kemény ellenfelekre lelsz". A fanatikusok legyűrése után az északi lépcsőn juthatsz le a föld alatti kriptákba.

Itt hamarosan a "Warren of the Damned" nevű helyre kerülsz, ahol rengeteg zombi feldarabolása közben ne felejtsd el felmarkolni Torin gyűrűjét, amelyet aztán visszavihetsz a bátyjának, hogy ezzel bizonyítsd a testvér halálát. Meg kell még találnod egy "régi kulcsot", amely Gulnan, az itteni fő gonosz szentségtelen templomába vezet. Amikor a hatalmas főterembe érsz, verd szét az oltárt: erre megérkezik maga Gulnan, egy 10. szintű gonosz yuan-ti pap is. Elvileg nehéz vele végezni, de igazából ő sem volt nagy kaland...

Ha meg vagy, menj vissza "megbízóidhoz" (Jemaine, Ashensmith, majd végül Aribeth).

Blacklake negyed (Blacklake Disctrict)

Mielőtt bejutnál az előkelők negyedébe, először a "senkiföldjén" kell keresztül vergődnöd. Némi XP-ért cserébe érdemes elvállalni egy Cendran nevű szerencsétlen küldetését. Egy Loxar nevű orkot kell legyilkolnod a romos toronyba, majd elvinni a levágott fejét Cendrannak.

A tiszta és jól tartott Blacklake negyedben végre senki sem ugrik a torkunknak, úgyhogy nyugodtan elbeszélgethetünk mindenkivel. A párbeszédekből hamarosan kiderül, hogy egy mágiát használó nemesember, Meldanen - mintha valami mágikus atomtámadástól tartana - hatalmas élelmiszerkészleteket halmozott fel. A fickó furcsa kísérleteket végez, és az utóbbi időben nem látták. Természetesen Meldanen is a lénykereső főküldetés kulcsa, úgyhogy feltétlenül be kell hozzá jutnunk. Ezt kétféleképpen tehetjük meg: egyrészről megvesztegethetjük az ajtó előtt ácsorgó őrt, másrészről megkereshetjük a mágus egykori szeretőjét, aki most...takarító néniként keresi kenyerét :). Az egykori bombázó Milly lakásához ugyanis átjárót épített a fiatal Meldanen, hogy a lány szerelmi szolgáltatásait élvezhesse. A házban aztán könnyen megtaláljuk a csodálatos driád lányt, akit a még mindig fickós Meldanen fogságban tartott, hogy, szóval elszórakozzék vele. Ha beszélünk a driáddal, akkor hamarosan megjelenik Meldanen. Ha elég sok sebet ejtünk rajta, akkor a mágus feladja. Ha akarjuk, megölhetjük, illetve kierőszakolhatjuk élelmiszerkészletének kulcsát (lásd Formosa küldetés), vagy el is engedhetjük. Ezek után a driáddal beszélgetve kapunk a hajából egy tincset, és ezzel megvan a következő gyógyszer komponens.

A városban feldühödött tömeg élén egy habzó szájú női népvezér tüntet, Meldanen fejét követelve. Ha visszavisszük az élelmiszerraktár kulcsát, akkor meg sem kell ölni a mágust, és teljesül a küldetés.

Dokkok (Docks District)

Az emberekkel beszélgetve hamarosan kiderül, hogy a Seedy Tavernben aukciót fog tartani Vengaul bloodsailor, egy híres, öregedő kalóz: méghozzá a gyógyszer egyik alapanyaga kerül kalapács alá. A gond csak az, hogy Vengaul jobb keze és még néhány áruló fellázadnak, és maguknak akarják a hasznot. Először is be kell jutnunk a Seedy Tavernbe, ezt úgy tudjuk megtenni, ha szerzünk öt csempészpénzt (nem nehéz) és mellé a bloodsailorök vörös uniformisát. Ha megvan mindkettő, akkor beszélnünk kell az "ajtóval", hogy beengedjenek. Ha jó a "rábeszélő" képességünk, akkor még uniformis sem szükséges.

Bent meg kell keresnünk az alagsorban Vengaul fogva tartott barátnőjét, Dara'neit. Ehhez megint csak rábeszélnünk/lefizetnünk kell ezúttal egy őrt (szakácsot), aki a lejárat ajtaját őrzi. Az ajtót egy tolvajjal könnyen kinyithatjuk, vagy egy Jalek nevű félorktól el is nyerhetjük a kulcsot (ivászati verseny - 19 condition kell hozzá). Lent némi öldöklés után találkozunk Dara'neivel, aki átadja a Silver Sails ajtajának kulcsát.

Itt aztán hamarosan egy csatornába jutunk, ahol egy Charon nevű hajós elvisz minket Vengaulhoz. A kalózvezér itt veszekszik Callikkal - utóbbi rögtön nekünk esik embereivel, amikor meglát minket. Ha végeztünk Callikékkal, akkor ügyes beszéddel ki is kerülhetjük a Vengaullal való összecsapást - akár szép szóval, akár vérrel, de végül is miénk lesz a cocktrice szárnya, amely a gyógyszer utolsó komponense.

Helm vára

Mindenki összegyűlt, hogy egy rituálé során egyesítsék a komponenseket. Némi beszélgetés után kiderül, hogy Desther és valószínűleg Fenthick is árulók, ugyanis meglépnek a kész gyógyszerrel. Újabb párbeszédek után lépjünk be a sárga portálba, és egy mezőre kerülünk, nem messze Helmtől. Bemehetünk a főajtón is, de ha el akarjuk kerülni a tömeges élőhalott mészárlást, akkor a nyugati barlangon keresztül is be tudunk jutni. A várban aztán némi bolyongás után találkozunk Destherrel, aki egy 10. szintű pap, úgyhogy ki időbe beletelik, mire leverjük. Miután Desther és Fenthick vasba verve visszakerül Neverwinterbe, Aribeth-nek kell döntenie, hogy mi legyen egykori szerelme és az áruló főpap sorsa.


Második Fejezet (Chapter Two)

Port Kikötő (Port Last)

A második fejezet Kendrack főhadiszállásán kezdődik. A régi ismerősök között megtalálod Aribeth-et, de egy teljesen új főkarakterrel is megismerkedhetsz: Aarin Gendnek hívják. Beszélj Aribesszel és Aarinnal is, és tudd meg, mi lesz a legfőbb feladat ebben a fejezetben: bizonyítékokat kell szerezned arra, hogy az első részben megismert szekta a környéken található. A barakkban szinte minden NPC-től küldetéseket kaphatsz, csak szóba kell velük elegyedni.

Kendrack missziója

Kendrack elég egyszerű feladatra, fejvadászatra küld. Öt szökött bűnözőt kell megtalálnod, és a fülüket visszahoznod bizonyítékul. Wyvern a neverwinteri erdőkben bujkál, Zorg északra a Green Griffon nevű kocsmában, Delilah az archelogusok tanyáján, keletre, Strige a charwoodi farmoknál, Yesgar pedig a Port-Last-i bányáknál.

Aribeth
Keresett tárgy és helye: Nincs, csak végig kell hallgatni.
Jutalomtárgy: Ez a gyűrű csak később lesz a segítségedre. Nem létfontosságú.

Aarin Gend
Nincs keresett tárgy, viszont ha nő karaktert indítasz, akkor kikezdhetsz vele.
Jutalomtárgy: Fényvarázsló amulett.

Alliance Arms kocsma

Ide érdemes betérni, mert nemcsak a főküldetésről beszélgethetsz, hanem néhány mellékeset is összeszedhetsz. Egy Elaith nevű figura a Serpent's Gems missziót adja: több ékszert is meg kell találnod. A következő helyeken vannak: Wanev's Tower (a Wanev's Cottage-ban van, megkapod tőle a kulcsát), Zanithra szobája a Green Giffon Innben és Setara háza a neverwinteri erdőben. Van még itt egy Darktongue Breakbone, aki állítólag megsebesült a titkos szekta utáni kutatásban...

Temple of Tyr

Ide csak egy portálon keresztül juthatsz be, de megéri a fáradtságot, mert itt találod Neurikot, aki bármikor ingyen kigyógyít mindenféle nyavalyából. ő adja a Werewolf Hunter missziót is: helyi fiatalokat kell megtalálnod, akik farkasemberré változnak. Ha egy ezüst nyakláncot adsz nekik, akkor megint normális tinik lesznek. Bran egy barlangban van a déli út mellett, Geth a keletinél támad rád, Urth-ot pedig a szülei farmjánál lévő házban találod. Ha meggyógyítottad, vagy megölted a három szerencsétlenül járt fiatalt, akkor Sir Karathisszel kell beszélned a Green Griffon Inn melletti barlangban, aztán meg kell találnod a városban az igazi hunyót, a Fekete Farkast...

Elsenfeldt farm

Itt nem csak Urth-ot kell kijózanítani, hanem itt találhatod Elaith egyik kígyógyémántját is. Másfelől egy "szakácskönyvre" is rálelhetsz, a recepthez az összes hozzávalót a házban leled meg. Dobd a szükséges tárgyakat a tűzbe, majd a megnyílt portálon keresztül egy új helyre jutsz, ahol Wanen naplóját és varázskövét találod.

Az északi út

Ez az eddigi legnagyobb terület, ahol valaha is jártál. A barlangokban ogrék, orkok, goblinok és bugbearek leselkednek rád. Itt található a Green Griffon Inn is.

Barlangok

A barlangok leírását nem részletezem, a lényeg, hogy rengeteg tárgyat és xp-t kaphatunk, ha felfedezük ezeket.

A Green Griffon kocsma területe

Itt rengeteg mellékmissziót vállalhatsz el és oldhatsz meg. Északkeletre található a Tomb of the Arcane Brotherhood és maga a kocsma is. Az északi út Luskanba vezet, de erre egyelőre nem mehetsz tovább.

Green Griffon Inn

A kocsmáros, egy Mutamin nevű fickó egy "versenyt" ajánl fel az arra méltóknak. Előtte azonban intézd el a Zamthira nevű nőt, hogy megszerezd tőle az egyik kígyógyémántot és a fejvadász küldetés egik szökött fegyencét. Ha megvagy ezekkel, akkor jöhet "Mutamin kihívása".

Mutamin kihívása

Ez lényegében egy hack'n'slash labirintus, ahol túl sok mindent nem kell agyalni. A yuan-ti kérdésére adott első válasz: "15", a második: "12 trinkets, 5 girl". A "végső kihívásnál" a 19-es ajtót kell kinyitnod, hogy megszerezd a kulcsot. Az utolsó feladványnál a tojást kell a ládába rakni.

Tomb of the Arcane Brotherhood

Ez a kocsma környékének második érdekes része. Győzd meg az öregembert, hogy adja oda a kapu kulcsát. Itt elég erős szörnyekkel kell szembenézned, úgyhogy előtte nem árt tápolni. Két küldetéstárgyat is találsz itt. Az egyik a bejárat melletti ládában van: ez a Grimgnaw küldetéshez a múmiakéz. A másik az "Élet könyve", amelyet a "Toras testvér" nevű lich őriz. Ahhoz, hogy Torashoz eljuss, meg kell szerezned a kripta kulcsát, amit az északi párkányon egy múmiánál találsz meg. Vigyázz, mert Toras testvér emberei jelentik az eddigi legkeményebb kihívást...

A keleti út

A régészeti lelőhely

Az archelogusokkal beszélgetve többféle küldetést is vállalhatsz. A vezetőjük egy különös faj létezéséről szeretne bizonyítékot szerezni. A barakkokban Revat az anyját akarja megmenekíteni a trolloktól, ehhez egy gyűrűt is kapsz tőle. Lenton a bátyja halálát szeretné megbosszulni: a troll törzsfőnök fejét kell elhoznod. Mielőtt elhagynád a barakkot, menj fel a második emeletre: itt lesz az egyik szökött rab (Delilah, 14. szintű rogue). Öld meg, vagy hagyd, hogy megadja magát némi információért és a füléért cserébe.

Geth

Mielőtt belépnél a troll barlangba, egy werewolf rád támad, aki valójában egy Geth nevű szerencsétlen fickó. Amikor megadja magát, használd rajta az ezüst nyakláncot.

Trollbarlang

A tároló szinten beszélgess Revat anyjával, majd Revat gyűrűjével szabadítsd ki! Az első szinten nyírd ki a trollokat és vezérüket - utóbbinak ne felejtsd el elvinni a fejét (Lenton küldetés). Az északnyugati folyóson a holttestnél megtalálod Synth La'Neral naplóját. A második szint tiszta hentelés, a harmadikon pedig egy fogollyal trécselhetsz, aki egy, a troll barlang alatt somfordáló rémségről beszél...

Creator's Ruins

Az "Alkotó" romjai tele vannak különféle rémségekkel, de jó sok kincset is találhatsz itt. Az első "őr" nem fog átengedni, ha nincs nálad egy pecsétgyűrű. Az ajtótól nem messze találsz egy ládát, benne pedig a virágmagokat, ami a Boddyknock küldetéshez kell. Egy másik, délkeleti ládikában lelhetsz a gólem pecsétgyűrűre. Vidd vissz az őrnek, így már átmehetsz.

A második szinten ismét egy strázsával beszélhetsz, aki egy jelszót kérdez tőled: "Thurth mog lam gat rag" - ezt egyébként úgy tudhatod meg, ha elolvasol egy, a legdélibb részen lévő ládában talált papiruszt.

A harmadik szinten található őr már csak egy dologra szomjazik: a véredre... Elég nehéz legyűrni, mert szinte mindenre immunis. Ráadásul hiába ölöd meg: szükséged lesz még a déli teremben található kulcsra is. (egy halott tolvajnál lesz a déli folyosón.)

Amikor visszaérsz, és már kiirtottál mindenkit, akkor kutasd át a környéken lévő ládákat: az egyikben lesz a History of the Slave Race című könyv, amire Jaynek szüksége van. Térj vissza a portálon keresztül és beszélgess mindenkivel a jutalomért.

Neverwinteri erdők

Itt lényegében a titkos szekta után kell nyomozni, amely valahogy "megrontotta" a környéken élő állatokat. Küldetéseket a druidáktól szerezhetsz: lényegében az erdőbeli eseményeket kell kiderítened. A druidák kihívását érdemes elfogadnod, mert értékes gyűrűket kaphatsz.

Wyvern táborában nem egy ilyen lény van, hanem ez egy fickó álneve. Ez az egyik szökött fegyenc, úgyhogy csapd le, vagy az életéért cserébe fogadd el a fülét és némi információt.

Nimfa

Az előző részben volt egy alul öltözött nimfa, akivel itt az erdőben fogunk találkozni. Ha elég keményen beszélünk vele, akkor össze fog törni, és elárulja az Erdő Szellemének titkát.

Pókbarlang

A délkeleti részen egy pók barlangot találtok. Ide belépve könyékig jártok az arachnidokban és az ettercapokban. A délkeleti részben egy 11. szintű Pókkirálynővel kell szembeszállni. Egy bebábozott szerencsétlent őriz, aki nem más, mint Orlane, az egyik hiányzó druida.

Az erdő szíve

Vasorrú bába

Setara, aboszorka nem fog segíteni, hacsak nem szerzed meg a büszkeség tükrét a nimfa házából. Add oda a boszinak, és csrébe megkapod Bree cellájának kulcsát, Setara gyémántját és az Elaith-nak átadandó kígyógyémántot. Szabadítsd ki Bree-t, aztán foszd ki a házat. Nehogy itt hagyd a Tome of Resonance-t: a könyvtárban található csillogó polcon van.

Az oltár

Amikor már felfedezted Setara házát és a Dire Bear barlangot, akkor menj az erdő délkeleti részébe. Az itt lévő oltárt vizsgáld meg, aztán a nimfa házából szerzett ceremóniakést szúrd a szívbe.

A lélek birodalma

Ebben a furcsa birodalomban egy össze-vissza hablatyoló törpével fogsz találkozni, akit Relmarnak hívnak, és 12. szintű harcos. Szerencsére gyorsan kifecsegi, hogy miért van itt (hogy megmérgezze a Lelket), és hogy mit tudsz tenni az ügy érdekében (az ellenmérget a nyugati kövek között találod). A törpe végül teljesen bekattan, és addig nem nyugszik, míg az ő vérével nem mosod fel a barlangot. Szedd fel a holttestéről a naplóját, majd keresd meg a Lelket a barlangrendszer keleti részében. Mivel megmérgezték, ezért rád fog támadni és immunis a legtöbb varázslatra, az elementáris tipusúakat leszámítva. Amikor megadja magát, gyógyítsd meg, és hálából visszavarázsol az erdőbe.

A Déli út

Bran's Cave

Az utolsó három farkasember, akire vadászol, az északkeleti barlangban tanyázik. Barátaihoz hasonlóan Brab is 16. szintű harcos. Miután meggyógyítottad, seperj vissza Neurikhoz a jutalmadért.

Wanev tornya

Hogy bejuthass Wanev tornyába, egy trollon kell keresztül jutnod. Ha nálad van a Port Llast-i otthonában található köve, akkor bunyó nélkül tovább juthatsz. Ha bejutottál a toronyba, a kő miatt nyugtod lesz az őröktől, de nélküle sem lesz túl sok gond velük.

A könyvtárban vedd fel a Tome of Ice-ot a villogó könyvespolcról, aztán menj keresztül bármelyik prtálon, hogy a barakkokba juss. A szoba északi oldalában lévő ládában találod a Star of Calimshant, amely Tomi küldetéséhez kell.

Mássz fel a második emeletre, ahol Wanev rögtön rád támad. 12. szintű varázsló, és semmilyen tűzvarázslat nem hat rá. Amikor legyőzöd, akkor cserébe az életéért, illetve a segítségedért odaígéri a gyémántját, amely az Elaith-féle kígyógyémántos küldetéshez kell. Az imp fertőzést kell megállítanod az idéző-szobájában.

Az idézőszobában Wanev gyémántját egy ládában találod az északi fal mellett; ott van Gulgash is, aki egy 10. szintű outsider, a délnyugati sarokban. Öld meg Gulgasht, és rakd a szívét a portálba, hogy lezárhasd.

A farmok

A déli út itt keletre tart, egy szellemek járta erdőn át, amely Charwoodba vezet. A legtöbb itteni küldetés teljesen opcionális, és ha már megvan Relmar (az őrült törpe) naplója és Vardoc levele, és inkább a végigjátszásra izgulsz, akkor az egész környéket kihagyhatod. Azért néhány érdekes helyet találsz itt: például Charwood rejtélyes faluját.

Neva

A szellemerdőbe vezető úton találkozol Nevával: ő állítólag egy szegény kisfiú, aki eltűnt a szülinapi pénzével együtt. Valójában Neva egy 4. szintű harcos/4. szintű rogue, ráadásul nőnemű. Vele vannak "testvérei" is, és a szekta újabb csapdájáról van szó. Ne felejtsd el Neva testét átkutatni: egy fontos levél van nála.

Ingo

Ingo farmján találkozol Erikkel, aki egy ajtó mögött bujkál. Arra kér, hogy szerezd vissza az anyja brosstűjét Constance O'Deeltől. Menj délre a másik farmhoz: itt megtalálod Constance-ot, akit pár arany fejében könnyedén meg lehet győzni, hogy adja át a cuccot. Bár 1000 aranyat fog kérni, de 400-ra vagy akár 250-re is le tudod alkudni, ha magas szintű a meggyőző erőd. Vidd vissza a brosstűt Eriknek. Beszélj Pete O'Dellel, aki megbíz, hogy végezz a déli barlangban élő farkas falkával.

Farkas barlang

A barlang tele van dire wolfokkal. A farkasok vezére, Silverback 15. szintű dire wolf, a barlangrendszer délkeleti sarkában találod. Rá tudod beszélni, hogy hagyja békén O'Deel farmját, vagy meg is ölheted a fejéért. Menj vissza Pete O'Deelhez a fejével vagy a farkas ígéretével.

Sorozatgyilkos

Az egyik szökött fegyencet a főúttól északra találod. Beszélj vele, hogy elmesélje csecsemőgyilkos-karrierjét, aztán öld meg, vagy kegyelmezz meg neki, aztán vedd el a fülét. A tábora mögött megtalálhatod az elrejtett aranyát.

A Szellemerdő

Rögtön elmehetsz Charwoodba, vagy akár körbe is nézhetsz az erdőben, ahol szellemjárta kriptát találsz, tele élőholtakkal és kincsekkel. Ide úgy juthatsz el, hogy az északnyugati épületet átkutatod. A romok közti ládában egy foszladozó papírtekercset találsz. Három szó van ráírva:"NETHER SHALL RULE". Vizsgáld meg a délnyugati pilont. Ha már elolvastad a tekercset, akkor a rúnákat a megfelelő sorrendben meg tudod nyomni, erre megnyílik egy addig elérhetetlen portál. Beléphetsz a kriptába, ahol zombik, élőhalottak és egyéb szokásos kriptalakók fognak üdvözölni.

Charwood

Beszélj a kapunál álló Quinttel. Valamit hablatyol a halottakról, a gyerekekről és a testvéréről, Karlatról. Amikor belépsz a városba, akkor mindenki ugyanúgy összevissza fog beszélni mindenről... A polgármester irodájában beszélj Mobley-vel. ő már egy kicsit normálisabb, és megemlíti a Jhareg kastélyt, de persze ő sem sokat segít.

Az északi kocsmában egy, a többiekhez hasonlóan illuminált fickó üldögél, aki szintén túl sok időt töltött a városban. ő viszont nem jóindulatú őrült: gyorsan kiderül, hogy ő is egy szektatag, aki rád fog támadni. Ne felejtsd el felkapni az újságját a hullájáról.

Jhareg kastély

A foyerben található ládában egy a kulcsot és egy feladványt lelsz. A megfejtés a középső ajtó, amelyet a kulccsal nyithatsz ki.

A legészakibb szobában egy lényre bukkansz, aki "bírónak" hív téged, és átadja a testvérei szobáit nyitó kulcsokat. Mindegyik testvér megesküszik valamire, és rá kell jönnöd, ki a felelős a charwoodi elhülyülésért.

Quint szobája

Meg kell keresned Quintet, és aláíratnod vele az esküjét. A szobája tele van előhalottakkal - a legkeményebb a bodak, Quint személyes testőrének elintézése lesz. Gyakj le mindenkit, majd nyisd ki a mögötte lévő ajtót. Beszélj Quinttel, hogy az ő történetét is megismerd, majd szerezd meg az esküjét. Ha felmarkolod a Tome of Quest című könyvet a könyvtárban lévő ládából, akkor az itt található receptekből különféle italokat is löttyinthetsz.

Karlat szobája

Ez a szoba már egy kicsit érdekesebb. A naplót a könyvtárban lévő ládában találod (olvasd el a nagy könyvet is) a kulcsot pedig a nyugati raktárban. Ha ezekkel megvagy, akkor nyisd ki a déli szoba ajtaját, ott lesz Karlat. Beszélj vele, és kérdezd a naplójáról valamint Belialról, majd szerezd meg az esküjét. Ezekkel az eskükkel kielégítetted a lény kívánságát. De ettől még nem ismerted meg a teljes történetet. Ehhez meg kell találnod Karlat Burning Wandját: (a középső ládában lesz), a fire beetle's bellyt és a Protection Wandot (az északkeleti raktárszobában található). Menj az idézőszobába, és használd a protection wandot, hogy protection from alignmentet varázsolj magadra. Rakd a fire beetle's bellyt a tűzbe, és használd Karlat burning wandját, hogy a tűzhelyen burning handset varázsólj. Belial előjön, és kikérdezheted. Tőle is szerezd meg az esküjét, majd térj vissza a lényhez.

Az ítélethez több lehetőséged van: Quintet vagy Karlatot is vádolhatod. Ha meg van Belial esküje, akkor mindkettőt felmentheted, és Belialra kenheted az ügyet. A pyhlactery sorsáról is te döntesz: vidd el, vagy semmisítsd meg. Ha Quintet nevezed ki bűnösnek, vagy hagyod, hogy a lény megtartsa a phylacteryt, akkor Charwood városa örökre elátkozozz marad. Egyébként el fog tűnni, és jó sok jutalmat kapsz, ha elhagyod a kastélyt.

Menj vissza Kendrack barakkjába és beszélj Aribeth-szel. A charwodi szektás újságja, a vardrei levél és Relmar naplója közül kettőre lesz szükséged. Ezekből ki fog derülni, hogy a szekta valahol Luskanban rejtőzködik. Aarin Gend el fogja intézni, hogy bejuss a lezárt városba.

Mielőtt elindulnál Luskanba beszélj Kendrackkal. Ha már átadtad a sok szép összegyűjtött fület, akkor elmeséli, hogy a lányát elrabolták és a port llasti bányákban őrzik. Utána látogasd meg a Tyr-i templomot. Neurik arra kér, hogy vadászd le Sir Karathis-t a barlangjában. A Green Griffon kocsma mellett van.

Port Llast-i bányák

Port Llasti-i bányákban találod majd az utolsó megszökött fegyencet, Yesgart és Kendrack elrabolt lányát. Kelet felé haladj, öld meg a 12. szintű félork harcost, Yesgart, majd vedd el tőle a nála lévő kulcsot (ha futni hagyod, a kulcs a lakókamrájában lesz). Szabadítsd ki Shaldrissát, pakold fel a kincseket, majd térj vissza Kendrackhoz. Vigyázz, mert útban Luskan felé a Green Griffonnál megtámad majd Darktongue Breakbone és csapata.

A vérfarkas ügy megoldása

Ha előzőleg meggyógyítottad a három vérfarkast, Neurik ide küld majd, megölni a Black Wolfot. Sir Karathist találod majd itt, aki halála előtt elmondja majd ki az igazi Black Wolf. Korábban már járhattál nála (Alhelor ő, egy 16. szintű ranger), ám mivel nem lehet meggyógyítani, mindenképp meg kell ölnöd.

Luskan

Bejutás a szektához

Mielőtt belépnél a városba, fejezz be minden függőben lévő questet, mert innen már nincs visszaút. Amint bent vagy a lezárt városban, indulj Aarin Gendhez a templomba. Kiderül, hogy a szekta egy északkeletre eső toronyban található. Egy High Captain pecsétjére van szükség ahhoz, hogy elintézze neked a papírokat, melyekkel bejuthatsz. Ehhez a főkapunál beszélj Belával a város problémáiról. ő elmondja majd neked, hogy a High Captainökről a kurtizánok között találhatsz bővebb információt. Ha női karaktert irányítasz, Oreth-szel beszélj, ha férfit, akkor Rhaine a megfelelő választás. ők adják majd oda a kulcsokat a két High Captain, Kurth ás Baram táborához, ha elvállalod, hogy végzel velük.

Baram - az egyik "módszer"

A csatornarendszer északi részén találod meg a lejáratot Baramhoz. Hozzá egyébként egy mellékquest is kapcsolódik, amit a Cutlass Innben vehetsz fel (elrabolta a gaz Londa kilenc gyermekét). Ha innen érkezel, találkozol Baram "szellemképével", aki felajánl 1000 aranyat, meg némi varázstárgyat Kurth fejéért (ha közvetlenül a városból érkezel, az előbbi afér nem fog megtörténni). Ha nem törődsz vele, és átmész a mögötte lévő kapun, az üzlet semmisnek nyílvánítattik, harcolnod kell Baram csatlósaival. Az igazi Barabhoz vezető utat egy 13. szintű nekromanta őrzi. A folyamatos csonti-termelést úgy állíthatod le, ha megölöd a csontváz akolitákat, akik az idézést végzik (Bone Spirit Ritual szoba). Mielőtt megmérkőznél Barammal, keresd meg a pókos szobát, ahol kiderül, hogy Londa gyermekei halottak (amikor visszatérsz majd hozzá, hazudj neki, így odaadja majd a kulcsát a kincseskamrájához). Ezután már nyugodt szívvel ráronthatsz Baramra és társára. Ha kész vagy velük, fogd a pecsétet, és lépj olajra (illetve tedd el Baram fejét is, ha Kurth-tól meg akarod kapni a jutalmat).

Kurth - a másik "módszer"

A másik High Captain, Kurth a dokk negyedben található. Két módon közelítheted meg, az egyik egy falon lévő repedés Luskan délnyugati részében, a másik a kikötői csatornarendszer, ahová egy romos tornyon keresztül juthatsz le (északkeletre helyezkedik el a repedéshez képest). Ha a falat választod, Kurth képe szintén megjelenik előtted, hogy 1000 aranyat ajánljon fel Baram fejéért. Kurth tanyáját egy viszonylag kemény ogre őrzi. Hogy megkönnyitsd a csatát Kurth-tal, a keleten fekvő börtön legészakibb cellájában beszélj Tolan Losennel, aki Kurth volt katonája, és mesél neked Burke-ről, akinek szobáját a térkép közepén találod. Mellette nyílik az a portal, melyen keresztül Kurth segítői áramlanának erre a síkra, ha harcolnál vele. Burke-nél viszont megtalálod a leírást, hogyan hatástalaníthatod: egy érmére (Burke-nél van), valamint egy csillogó gömbre lesz szükséged (az északkeleti szobában, egy szökőkútban van). Tedd ezeket a portálba, hogy hatástalanítsd. Így könnyebb lesz legyőznöd Kurthot. Az északnyugatra eső szobában találod a pecsétjét.

Host Tower

Menj vissza Aarinhoz valamelyik pecséttel, mire ő odaadja neked a toronyhoz (Host Tower) szükséges iratokat. Mielőtt azonban berontanál ide, győződj meg arról, hogy befejeztél minden másodlagos küldetést (ne hagyd ki a dokk délnyugati részében lévő fura házat sem). Amint átkeltél a hídon, a téren egy Islund nevű tiszt megállít - gyanúsak neki a papírjaid. Beszéddel is áthámozhatod magad rajta, de meg is támadhatod. Beszélj Yeanasha-val és Gurak-kal, hogy többet megtudj a szektáról. Keletre fekszik Aribeth volt szobája, kutasd át. Megtalálod majd a torony kulcsát, és néhány érdekes feljegyzést Aribeth és Maugrim szövetségéről. A kulcs a Host Tower portáljának ajtaját nyitja. Az emeletek között ilyen portálokon keresztül tudsz majd közlekedni, a használatukhoz pedig portálkövekre lesz szükséged.

A második emeleten néhány akolitát kell majd legyőznöd a szobák átkutatása közben Blaskar szobájában megtalálod a 3. és a 6. emeletre vezető portálköveket, de a délnyugati hálószobában rátalálsz a negyedik szintre vivő kőre is. A harmadik, a negyedik és az ötödik emelet tetszés szerint megtisztítható, a leggyorsabb út a torony tetejére azonban természetesen ezek kihagyásával vezet.

A hatodik szinten az északnyugatra eső szobában Valindrával kell végezned, aki elég meggyőző varázstudásról tesz tanubizonyságot. Amint meghalt, kutassuk át a szobáját: itt többek között megtaláljuk a kilencedik emeletre vezető portálkövet. Ezen a szinten találod Arklemet, a lichet, aki megkér arra, hogy szabadítsd ki. Tégy így, törd szét az üstöket, és küzdj meg a sorban megjelenő lényekkel. Amint az utolsó üstöt is szétvered, Arklem eltűnik, és kinyitja a végső kaput...

Most szépen kihallgathatod, ahogy Aribeth, Maugrim és Morag a Word of Powerről beszélgetnek. Amint feltűnik nekik a jelenléted, eltűnnek és rád szabadítanak egy kisebb hadseregnyi gyíkembert. Amint végeztél a hüllőkkel, menj le Maugrim kamrájába. Vedd magadhoz naplóját, majd menj vissza a templomba Aarinhoz. Itt az ideje, hogy többet is megtudj a "Hatalom Szavairól"...


Harmadik Fejezet (Chapter Three)

A harmadik fejezetben egy kicsiny faluból (Beorunna's Well) indulnak majd el a történések. Ez a falu lesz a főhadiszállásod, ide térsz vissza a küldetések után, amelyek során felkutatod a Word of Powereket, megtudsz néhány érdekes dolgot a szektáról, a "Teremtő Faj-ról" és a közöttük lévő kapcsolatról.

A Hatalom Szavainak nyomában

Aarin azt akarja, hogy beszélj Lillian Cambridge-dzsel a kocsmában, mert szerinte ő szolgálhat némi információval a "Hatalom Szavaival" (Word of Power) kapcsolatban. A kocsmában tudod majd felvenni kisérődet is.

Lillian Coldwoodba küld majd, a Wizard's Dungeonba, hogy megszerezd a hiányzó hógömbjét. Ne felejtsd nála a pergamentekercset, amellyel beléphetsz majd a dungeonba.

Coldwood erdői

Coldwoodban három kisebb erdőséget találsz, orkokkal, élőholtakkal megszórva, és az egyik Hatalom Szavát is itt leled. Amint belépsz a területre, egy Devlar nevű rangerbe botlasz majd, aki bemutatja a környéket. A közvetlen közelben az egyedüli érdekes dolog egy ork tábor, amelyhez néhány mellékküldetés kapcsolódik, de önmagában is jó kincslelő, illetve XP szerző hely.

Amint a Wizard's Dungeon közelébe érsz, szektatagok támadnak meg. Vezetőjük egy 10. szintű pap, akinél egy naplót találsz majd, miután átsegítetted az örök vadászmezőkre. A dungeonba egy teleporton keresztül vezet az út, amelyet a Lilliantől kapott tekerccsel tudsz használni. A labirintusban először Naxot keresd meg a börtönben, aki egy elementál idézésére kér téged, mondván, az kiszabadítja őt. (Ha később eleged lenne a folyton áramló elementálokból, zúzd szét a lab északkeleti és délnyugati sarkában lévő üstöket.) Az idézés mikéntjének elsajátítása céljából keresd meg valamelyik könyvtárat (van egy északnyugati, iletve a délkeleti részben is), s ott pedig a "The Nature of Water Summoning" című könyvet. Ebből megtudhatod, hogy a vízelementálok megidézéséhez szükséged lesz egy "slaad" nyelvére (a varázsló laboratóriuma mellett lévő tetemen találod), illetve a "Melf's Acid Arrow" varázslatra (ha nem vagy varázstudó, akkor sem kell megijedned, mert a labban találhatsz majd egy "Ring of Melf"-et). IIdézd meg az elementált, és kérd meg, hogy szabadítsa ki Naxot. Miután ez megtörtént, beszélj Nax-szal, aki elmondja, milyen kulccsal juthatsz be a "gongszobába". Tégy úgy, ahogy mondja, majd szólaltasd meg a gongokat ebben a sorrendben: északnyugati (puma), északkelet (kutya), délkelet (medve), illetve délnyugat (sárkány). Ennek hatására az utolsó ajtó is kinyílik, amely elválaszt a hógömbtől (csak egy 11. szintű tűzelementált kell legyőznöd érte).

Vidd vissza a hógömböt Lilliannek. ő a szobájába viszi. Menj fel te is, ésvizsgáld meg. Észreveszed, hogy egy minivilágot tartalmaz, amelybe te is beléphetsz. A hógömbnek kétféle állása van: az egyik szerint a driádok támadják a törpéket, a másik szerint a törpék a driádokat. Állítsd a gömböt az előbbi helyzetbe, majd lépj be a világba. Beszélj a Fehér Sárkánnyal, aki elmond néhány dolgot erről a "plane"-ről, de ami sokkal fontosabb, elárulja, hogy ő őrzi az egyik "Word of Power"-t. Kutasd át a könyvespolcokat Arwyl és Hodd naplójáért. Mielőtt elhagynád a barlangot, vedd magadhoz a közelben található "Amulet of the Agest". Ezután beszélj Hoddal, aki megjavítja az amulettet. Hagyd el a gömböt, fordíts rajta egyet, térj vissza, és beszélj Arwyllal, aki visszaállítja az amulett hatalmát. Az amulettel a kezedben térj vissza a Fehér Sárkányhoz, és készülj fel az eddigi legkeményebb csatádra... A Sárkány 30. szintű, de az amulett látványosan legyengíti. Mindenképp erőltesd a tűz alapú támadásokat ellene, és ne hagyd, hogy kiejtsen a ritmusból, amíg meg nem hal a bestia. Megjelenő kincsei között találod majd az első "Word of Powert". Miután magadhoz vetted, megjelenik egy titokzatos nőszemély, Haedraline. Beszél vele, majd a portálon keresztül hagyd el a gömböt.

Fort Ilkard

Ezen a területen találod majd a második Word of Powert, sok más érdekességgel egyetemben. Kiderítheted például azt is, hogy az Elk Tribe miért csatlakozozz Maugrimhoz, az egyik főgonoszhoz.

Father of Peace

Mindenekelőtt az északnyugati régióba vándorolja el, ahol keress egy barlangbejáratot. A barlang közepén találod majd Gazudot, azon orkok egyikét, akiket Rolkid akart tőled a játék egy korábbi szakaszában. Lényegesebb azonban a mögötte található Uncas nevű fogoly, aki érdekes dolgokat mesél majd neked egy járványról, amely a törzsében pusztít. Fogadd el tőle a Father of Peace-t, amit felajánl.

Ezután elindulhatsz délre, Fort Ilkardba. Damas parncsnok itt megbíz majd, hogy pusztítsd el az ostromgépeket, amelyek az erődöt támadják. Hat darabot találsz belőlük, négy katapultot és két ballisztát. Először mindegyik ostromgép parancsnokát intézd el, mert amíg élnek, a gépek sebezhetetlenek. Ha végeztél velük, Damas felkér, hogy öld meg Arness-t, aki egy 14. szintű barbár/2. szintű harcos, és Fort Ilkardtól nyugatra táborozik egy dombtetőn. Ha vele is kész vagy, Damas az Elk Tribe vezérét, Zokant jelöli meg célnak, aki az Elk Tribe Keepben található, a Homesteads régióban.

Az Elk Tribe ügy megoldása

A nem régiben megszerzett Father of Peace révén könnyedén bejutsz az erődbe. Zokant a középső szobában találod, ám amikor beszélsz vele, elmondja, hogy törzsét tulajdonképpen Damas fertőzte meg, és csak azért csatlakozott Maugrimhoz, mert Damas gyógyírt ígért nekik cserébe. Még ekkor is megölheted Zokant, de jobban jársz, ha visszamész Damashoz, megszerzed tőle a gyógyírt, visszaviszed Zokannak, és felmarkolod a jutalmadat.

A Creator romok

Időutazás

Fort Ilkardtól délre ismét egy volt "Creator-romhoz" érsz el. A bejárat felé szektatagok támadnak rád: öld meg őket, a vezetőtől vedd el a naplóját, majd indulás a romkertbe. Vigyázz, mert az itt lévő őrgolemek jelenleg még sebezhetetlenek. Menj oda Sapphirahoz, aki majd megtanítja neked az időutazás legalapvetőbb tudnivalóit. Cserébe csak egy szívességet kér: menj vissza a múltba, és ültesd el az ultragfa magját ebben a kertben. Fogd az időkristályokat, és menj a romokhoz. Fordulj az egyik napóra felé, használd a kristályt, és térj vissza a múltba...

Annál a napóránál jelensz meg, amelyiket a jelenben használtál. Menj az északkelti sarokba, és beszélj Lokarral. Ahhoz, hogy megértsd, szükséged lesz egy fordító amulettre, amelyeket elvileg nem nagy kunszt megszerezni, mivel mindegyik "Old One"-on van egy, akikkel a romoknál harcolsz (Tőlük a Temple Defenses egyik példányát is vedd el). Neked adja a gyűrűjét, melynek hatására a többi szolga segítőkésszé válik. Beszélj mindhárom munkással, akik a gyűrű hatására hajlandóak beleépíteni egy gyenge pontot a gólemekbe (tűz-, hideg, zúzó és zúzófegyver-érzékenységet választhatsz). Mindegyikükkel beszélned kell, hogy a jelenben az összes gólemnek legyen gyenge pontja.

Menj vissza a kertbe, és beszélj Moraggal. Megtámad, ám megölni nem tudod, mivel halála előtt egyszerűen csak eltűnik. Ültesd el a magot, majd térj vissza a jelenbe az egyik napórán keresztül.

Keresd meg Sapphirát a jutlamdért. Most már nekiláthatsz megölni az őrgólemeket (mindegyik 18-as szintű, és mindenre immunisak, kivéve a múltban beléjük plántált gyenge pontokat). Ha kész vagy velük, itt az ideje, hogy megoldjad az Old One-ok fejtörőit. A megoldások megtalálhatóak a Temple Defenses című leírásokban, amiket a múltban vettél el az "öregektől".

A romok délnyugati részében található a "Füst fejtörő". Vedd magadhoz a porokat az alkimista kacatjai közül, majd vizsgáld meg a közelben füstölgő üstöt. A porokat olyan sorrendben kell majd az üstbe raknod, ahogy azt a rajtuk lévő drágakövek jelzik: először piros és sárga port rakj belé, majd kéket és pirosat, a végén pedig a sárgát keverd a kékkel.

A "Hang fejtörőt" egy zombibajnok őrzi. Öld meg, és vedd el tőle az üvegcsét, amelyben a tündét tartja fogva. Szabadítsd ki a kis lényt, és ő hálából megmutatja neked a lejátszandó dal "kottáját". A zenéhez nyolc hangjegy és négy gong áll rendelkezésünkre. Ha helyzet szerint nézzük a dolgokat, a dalt helyesen ezekkel a gongokkal játszhatod le: délkeleti, északkeleti, délnyugati, északnyugati, délnyugati, északkeleti, északnyugati, délkeleti. Ahogy megkongatod a gongokat a helyes sorrendben, ez a fejtörő is kész.

A "Fény fejtörő" a legkönnyebb a három közül. Menj a "Pool of Swirling Color"-hoz, és vedd magadhoz az ékköveket. Ezután nézz bele a "Pool of Primary Colors"-ba, és nyomd meg az ékkövek valamelyikét. Most ismét nézz bele, és nyomj meg egy másikat. Ha készen vagy, a "Pools of Secondary Colors"-okba kell elhelyezned a megfelelő ékkövet, mégpedig olyan szisztéma szerint, hogy azok megfeleljenek az elsődleges medencékben kiválasztott színek keverékének. Magyarán, ha az elsődleges medencében a kéket é a pirosat választottad, tegyél a másodlagosba lila követ, ha a kéket és a sárgát, akkor a zöld lesz a megfelelő választás, sárga és piros esetén pedig a narancsszínűt kell a medencébe helyezned.

A legdélebbi szobában a romokban egy oltárt találsz. A helyesen megoldott fejtörők feloldották rajta a pecsétet, így magadhoz tudod venni az itt lévő Word of Powert, feltéve, ha legyőzöd az ezt őrző elég erős Balort. Amint ezzel is kész vagy, Haedraline ismét megjelenik előtted, hogy még többet eláruljon arról, miért is segít ő neked...

Moonwood

Moonwood, Coldwoodhoz hasonlóan egy kisebb erdőségekből felépülő terület, azzal a különbséggel, hogy az itt található Word of Powerért nagyon-nagyon sok, valóban kemény ellenfélen kell majd keresztül vágnod magad. A terület első felében felvehetsz néhány másodlagos küldetést, de a sztori szempontjából lényeges dolgok Moonwood legbelső szegmensében történnek majd.

Sárkány questek

Amint belépsz a régióba, ismét csak szektatagok támadnak rád. A szokásokhoz híven öld meg őket, majd vezetőjüktől vedd el a naplóját. Nyugatra az incidens helyétől egy halott sárkány barlangját találod (nyilvánvalóan a körös-körül heverő Fire Giantek támadták meg). Kutasd át a terepet - a Boddyknock sárkánypáncél és a Tome of the Ring lesz a jutalmad. A következő barlang egy Gotgotha nevű sárkány otthona: megkér arra, hogy tanítsd móresre a Fire Gianteket, akik folyton a tojásaira ácsingóznak, illetve ha már úgy is arra jársz, intézd el Klauth-ot is, a félelmetes erejű Vörös Sárkányt, aki a Fire Giantekkel együtt érkezett erre a vidékre anno.

Irány tehát a tűzóriások tanyája. A barlang bejáratától nyugatra rögtön egy tűzóriás-bajnok fogad, de úgy általában is hemzsegnek a forrófejűek mindenfelé. Aknázz ki minden lehetőséget a Cold damage-ok osztására. Küzdd el magad a pálya északnyugati sarkába, ahol kiszabadíthatod cellájából Wogart (húzd meg a cellája melletti kart a falon); sok érdekes részletet mesél majd Klauth terveiről. Ha minden csepp XP-t ki akarsz passzírozni a játékból, menj le a második szintre, ám itt harcon kívül nem igen lesz más dolgod. Ha nincs kedved hozzá, vagy már elég erősnek érzed magad, menj egyenesen a harmadik szintre.

Ahogy a térképen egyre délebre haladsz, szembekerülsz majd a Fire Giantek királyával, Skrogg-gal. Nem lesz könnyű csata. Ha végeztél vele, vedd az irányt a keletre fekvő három barlang felé. A legészakibb csak XP gyűjtésre jó, a Kék Sárkány kamrájában azonban találhatsz egy érdekes könyvet Klauth rituáléjáról, illetve egy sárkánygömböt is, a medencében. Ha Klauth-ot könnyebben akarod megölni, végezz előbb a Kék Sárkánnyal, majd a gömböt a talapzatra téve csinálj egy Dead Dragon Sphere-t.

Klauth üzletet ajánl majd neked: hozz neki sárkánytojásokat, és ő odaadja a Word of Powert. Erre ajánld fel neki az előbb készített Dead Dragon Sphere-t, ami jelentősen legyengíti, azonban még így is szükséged lesz minden potion-ödre, plusszos tárgyadra és módosítókat adó varázslatodra, hogy megöld - s ami nagyon fontos: ezeket még a beszélgetés előtt adogasd magadra. Ha kész vagy, vedd magadhoz a Word of Powert.


Negyedik Fejezet (Chapter Four)

Miután mindhárom Word of Powert odaadtad Aarinnak, visszatértek Neverwinterbe. Itt az idő, hogy felkészülj a végső megmérettetésre. Beszélj Nasherrel és Aarinnal. Mindeközben szétnézhetsz a városban is, ahol minimális számú mellékküldetést is felvehetsz. Egy a közös bennük: mindegyik a háborús zónába küld téged.

Miután elvégezted a mellékküldetéseket, haladj dél felé. Lépj be Maugrim szentélyébe, és készülj fel a csatára Aribeth-tel. A nő nagyon veszélyes, 20-as szintű paladin/18-as szintű pap, pusztító varázslatokat ismer, immunis a critical hitekre, halálmágiára, félelemre, paralysistipusú spellekre, és az elmére ható varázslatokra. Ráadásul a kardja regenerálja őt, és extra sebzést oszt jó beállítottságú karakterekre. Ha, azonban elég sokáig bírod ellene, megadja magát. Ekkor ráveheted, hogy ismét felkeresse Nashert, de ki is végezheted. Maugrim egy 8-as szintű pap/20-as szintű varázsló, ráadásul van két 19-es húsgólemje. A képlet ebben az esetben egyszerű: kerülj a közelébe, mert közelharcban elég gyenguska szegény (persze a gólemeket leszámítva). Miután készen vagy, vedd magadhoz a negyedik Word of Powert, és térj vissza Castle Neverbe.

Itt menj le a dungeonba, beszélj Haedraline-nel. Elmondja, hogy el kell menned a Source Stone-hoz, hogy végezz Moraggal. Bejutni hozzá úgy tudsz, ha a mélyben található üres oltárra helyezed a negyedik Word of Powert.

Az első alagútban fogsz találkozni Asheerával, akitől lenyúlhatsz néhány combos tárgyat. Ezután a szentélyen keresztül verekedd magad a barlang közepére, és használd a portált, hogy megközelíthesd a Guardian Lairt.

Itt nem is egy, hanem mindjárt két sárkány vár rád: egy 26-os szintű copper és egy 28-as szintű silver dragon, ráadásul egyszerre támadnak. Ha nagyon nehéznek bizonyul a csata, akkor állj a portál mellé, és alkalmazd az "üss és fuss" taktikát (teleportálgass ide-oda). Ha sikerül megölnöd őket, fogd a kulcsaikat, és nyisd ki a kaput az északi falon. Mielőtt az utolsó teleportba lépnél, pihenj meg, gyógyulj fel (és ments állást), mert a belső szentélyből már nincs visszaút. Legerősebb plusszos varázslataidat itt azonban még ne süsd el. Az első szobában ugyanis csak Morag választottjaival kell megküzdened, maga a 19-es szintű varázsló csak az ezután következő szobában fog várni rád. A nő szinte mindenre immunis, de sebezhetővé válik, ha megölöd a nyolc védelmezőjét. Mivel körül vannak kerítve, használj ellenük távolsági támadásokat. Amint velük kész vagy, támadd Moragot minden létező eszközöddel, amid csak van, és ne foglalkozz a lényekkel, amelyeket beidéz. Amint meghalt, távozz a portálon keresztül és élvezd a győzelem édes ízét.

Gratulálunk kalandor, megmentetted Neverwintert!


A csatlósok, NPC-k küldetései

Tomi Undergallows
Keresett tárgy és helye: A Star of Calisman a Wanev's Tower lényidéző termében található.
Jutalomtárgy: Ring of the Rogue.

Boddyknock Glinckle
Helyszín:
A Pengék Boltja
Első Fejezet Küldetése: Boddyknock meg fog kérni ,hogy keresd meg az elveszett kenyér receptjét, ami a (Siril's Bakery) Siril Pékségében a Nyomornegyed nyugati részében van ( Beggar's Nest). Ha megtaláltad, akkor megkapod jutalmul Lantanese Ring +1.
Második Fejezet Küldetése: Némi párbeszéd után, Boddyknock elmondja,hogy a Prism Blossom növényt keresi. A növény a Keleti úton a Crearor Ruins Level 1 felé a Troll Barlangokban van. Ha megvan add oda Boddyknocknak és ő feltuningolja a gyűrűdet Lantanese Ring +3 -ra.
Harmadik Fejezet Küldetése: További beszélgetés után elmesél egy sztorit a Dragon Scale vadászatáról. A Dragon Scale tárgyat Brass Dragon Cave - ben találhatod a Moonwood - i erdőn túl. Miután megtaláltad és odaadtad neki felfogja tuningolni a gyűrűdet Prophyro's Ring +4 - re, de ezt csak akkor tudod használni, ha megvan a szükséges szinted, +kapsz 300 xp - t. A Negyedik Fejezetben nincs több küldetés.

Linu La'Neral
Keresett tárgy és helye: Synth La'neral naplója a Troll Caves egyik holttesténél található.
Jutalomtárgy: Pendant of the Elf +3.

Grimgnaw
Helyszín: A Pengék Boltja
Első Fejezet Küldetése: A Fekete Tó Körzet (Blacklake District) észak - nyugati részén egy házban találni fogsz egy Vasgyűrűt( Iron Ring) . Add oda neki és megkapod jutalmul a Hosszú Halál Amuletjét (Amulet of the Long Death +1).
Második Fejezet Küldetése: Miután elérted a Misztikus Testvérek Sírját (Arcane's Brotherhood Tomb) a temetőben ( Graveyard) az Északi Úton (North Road) egy mumifikálódott kezet (Mummified Hand) fogsz találni egy tárolóban. Passzold le neki és feltuningolja az amulettet Amulet of the Long Death +3 - ra.
Harmadik Fejezet Küldetése: A Fagy Erdőben (Coldwood) mászkálva rátalálsz egy kicsi ork táborra.A vezér neve Vaath. Miután megölted találni fogsz egy furcsa tőrt (strange Dagger) egy ládában közel a fekvőhelyéhez. Ez a tőr kell Grimgnawnak. Feltuningolja az amulettet Amulet of the Silent Lord +4 - re + kapsz 300 tp - t.

Sharwyn
Keresett tárgy és helye: A nimfa haját a "Nimfa Házában", a neverwinteri erdő mélyén találod.
Jutalomtárgy: Belt of the Performer +3.

Dealan Redtiger
Helyszín: A Pengék Boltja
Első Fejezet Küldetése: Meg kell találnod egy kitűzőt( brooch),a Kikötő Negyed egyik hajóján van. A jutalmad az Amulet of the Red Tiger Tribe
Második Fejezet Küldetése: Mikor belépsz a Mutamin Kihívásába( Mutamin's Challenge) ami a Green Griffon Inn - ben az Északi Úton (North Road) van találkozni fogsz egy törpével akinek a neve Gorkan lent a 3.szinten ( Level 3). Meg fog támadni, miután legyaktad, a cuccai közt lesz egy nagy fejsze: ezzel a fejszével ölte meg Daelen anyát. Ha odaadod Daelen - nek, akkor ezzel bizonyítod azt, hogy az anyja gyilkosa nincs többé és ő feltuningolja az amulettet Amulet of the Red Tiger Tribe +3 - ra.
Harmadik Fejezet Küldetése: Daelan elmesél egy történetet Uthgardt Ceremonia Dárdáról (Uthgardt Ceremonial Spear). A dárdát Zokan Thunderer - től kapod meg:ő vezetője Elk Tribe - nak, az Elk Tribe tábor Ilkárd Erőd (Fort Ilkard) közelében van a Homesteads - en. Ha megvan a dárda add oda Dealen - nek és ő ismét tuningolja az amuletet Amulet of the Uthgardt +4 - re + még kapsz 300 tapasztalati pontot.